søndag den 5. april 2015

Hip hurra, det' min fødselsdag!

Søndag morgen vågnede jeg kl. 7:30, men jeg havde lovet Fie, at jeg ville give hende en chance for at "vække mig" på min fødselsdag, så jeg hyggede mig med at læse lidt og spille candy crush.
Da klokken blev 9, vågnede Fie af sit vækkeur og sagde, at nu skulle jeg blive liggende, og så ville hun lave morgenmad til mig - så jeg blev liggende lidt endnu, for det er altid dejligt med lidt forkælelse! Og forkælelse, det var det! Ind kom Fie bærende på rosinbolle med en japansk udgave af nutella, flag og en lille overraskelse. Overraskelsen var et rigtig sødt brev fra familien Andersen (min kærestes familie), så føler man sig alligevel ikke så langt væk fra DK.

Mens vi spiste morgenmad, snakkede vi om, hvad vi skulle lave resten af dagen, og hvor vi skulle spise. Og så røbede Fie, at der ville komme en ekstra lille overraskelse senere på dagen. Vi hyggede og jeg tænkte ikke nærmere over det. Lige indtil jeg lidt senere snakkede med min kæreste på Skype, og Fie kom ind med en lille gave og et kort. De to havde rigtig konspireret imod mig! Fie havde op til min fødselsdag snakket om, hvad jeg troede, jeg ville få af min kæreste i gave, og jeg var sådan lidt; "det ved jeg ikke, han er jo ude at rejse, så det finder jeg vel ud af, når vi kommer hjem". Og så havde hun hele tiden haft en gave med fra ham! Det var den skønneste overraskelse fra de skønneste mennesker!

(Gaven fra min kæreste var et par rigtig flotte øreringe)

Fie og jeg besluttede os for at bruge det meste af dagen hjemme (mest på grund af vejret - det regnede), og så tage til Dotonbori Arcade senere for at spise aftensmad og få en drink eller to. 20 år er nemlig aldersgrænsen for, hvornår man i Japan må drikke alkohol.
Men først... KAGE!! Ingen fødselsdag uden kage, så det skulle der naturligvis også være tid til. Den var dog ikke lige så god, som dem i DK, da den ligesom manglede smagen af rigtig chokolade, men den smagte fint nok.



Omkring kl. 16:30 var det tid til at indtage Dotonbori Arcade. Fie og jeg snakkede om, at der nok ikke var så mange mennesker i betragtning af, at det var søndag. Men der tog vi godt nok fejl. Den kæmpe gade var proppet med mennesker, der enten var på jagt efter de helt nye trends, eller stod i kø til en af de mange små restauranter, der præger stedet.




Vi gik op og ned af gaden et par gange samt de små sideveje, inden vi besluttede os for en revolving sushi restaurant. Der sad allerede et par stykker i kø udenfor restauranten, så vi satte os på de sidste to pladser og ventede, til det blev vores tur. Vi behøvede heldigvis ikke at vente så længe; kun omkring 10 minutter. Vi havde ikke tidligere fået sushi i Japan, så vi havde set en hel del frem til det, og det havde vi god grund til.

Running sushi i DK bliver tit kategoriseret som ringere, end hvis man bestiller det på en sushirestaurant, hvor de laver det med det samme. Men i Japan er det helt anderledes. Her er sushien på running sushi frisklavet og af helt anden kvalitet end DKs running sushi.
Da vi blev placeret ved vores pladser på restauranten, kunne vi se sushikokkene, der hurtigt og effektivt lavede det ene lækre sushi efter det andet - Og det smagte sååå godt! Udvalget var dog en del anderledes, end hvad vi var vant til i DK, og vi stødte på en gammel kending fra da vi var i Ito; de små hvide fisk med hoveder (bedre kendt på whitebait)... >.< det skulle vi ikke nyde noget af.


Prisen på de forskellige ruller blev symboliseret med farven på tallerken, og vi endte med at spise for ca. 2600 yen tilsammen, hvilket er ca. 150 kr. Drikkevarerne blev betalt af en rabatkupon, som vi havde fået af en sød pige, inden vi gik ind på restauranten.
 
Efter vores festmåltid gik vi på jagt efter en bar, hvor vi kunne få et par drinks og hygge. Vi kom forbi en kæmpe, sort bygning, som viste sig at være en natklub kaldet Giraffe, endda en af Japans mest kendte. Der var gratis indgang for piger og gratis drinks indtil kl. 21, så det kunne vi absolut ikke stå for.
Vi havde en rigtig sjov aften og snakkede med en masse japanere, dog viste drengene meget større interesse end pigerne, der gjorde det tydeligt, at de ikke var vant til at se udlændinge derinde. Aldrig har vi fået så mange dødsblikke fra piger, men det blev dog bedre som aftenen skred frem.
En ting vi var positivt overrasket over, var den sikkerhed, der var omkring pigerne på natklubben. Der gik konstant sikkerhedsvagter rundt for at sikre, at alt var ok, og de promoverede ligefrem, at der ikke måtte forekomme aggressiv flirting eller nogen anden form for ubehagelig tilnærmelse. Så vi følte os ikke ubehageligt tilpas på noget tidspunkt af aftenen. 





Vi tog det næstsidste tog hjem kl. 24, da natklubben lukkede klokken et og togene stoppede med at køre omkring klokken halv et og så var det ellers på hovedet i seng.
Bedste 20års nogensinde! <3

3 kommentarer:

  1. Tillykke igen, søde kusine. Det lyder som du havde en helt igennem skøn fødselsdag. Herligt at Philip og Fie havde lagt planer bag ryggen på dig - det er da hyggeligt og rigtig sødt af dem. Kram til dig.

    SvarSlet
  2. Kære Musse. Et kæmpe knuz fra mor og jeg, og et endnu støtter et for de 20 år. Vi glæder os over jeres fælles respekt, dig og Fie. Husk det for altid, og værn om dem der virkelig ønsker dig det bedste i livet, alle de andre er kun statister i egen vinding. Jeg troede at alting var dyrt i Japan - husker en vis ven af min far der var gift med en smuk japansk pige. Jørgen Mange Penge hed han vidst. Hans japanske kone gav mor en kostelig parfume for mange år siden. Pas godt på jer selv, og glæder mig til næste indlæg på bloggen. Kh. Far

    SvarSlet
  3. Sikken en fantastisk dag og aften I har haft - en skøn fødselsdag :)
    Det lyder ganske pragtfuldt og sjovt. I får så mange uforglemmelige oplevelser sammen - det vil I have sammen for evigt <3
    Møs møs <3

    SvarSlet